Tomracing: bizonyító „újoncok”
nov201330

Negyedik szezonját teljesítette idén a Tomracing Motorsport Team. A 2013-as esztendő érdekessége, hogy ezúttal a lehető legjobban igazolt a csapat, hiszen a három újonnan érkező versenyző szállította az eredményeket. Gyutai Adriánnak köszönhetően magyar bajnoki címnek örülhettek a gyorsasági motoros szakágban, Borsay Szabolcs megnyerte a 2013. évi Motul Dragbike Kupát, míg Radák „Radír” János négy keréken bizonyított. Miklósy Tamás, a csapat tulajdonosa szerint még sikeresebbek is lehettek volna, ha a technikai gondok elkerülték volna versenyzőit.

 Az első három évben kizárólag a gyorsasági motorsportban volt jelen a csapat, míg 2013-ban a drag és a drift is felkerült az „étlapra”. Az elért eredmények alapján megérte az újabb szakágak felé való terjeszkedés?

Miklósy Tamás: – A csapatunk fő irányvonalát, a korábbiakkal megegyezően, ebben az évben is a gyorsasági motoros szakág adta, de emellett belekóstoltunk a drag és a drift világába. Mindezt azért tudtuk megtenni, mert az aktív versenyzést a Tomracing érdekében egyre inkább hátrahagyó Biel Richárd az idei évtől kezdve egyre nagyobb szerepet vállalt a csapat koordinálásában. Évről évre haladunk előre a megkezdett úton, ami olykor nem a legkönnyebb, de roppant pozitív. Gazdaságilag ugyan nem érte meg az idei szezon, de ebbe rövid távon nem is érdemes belevágni. És mi nem is rövid távon gondolkodunk.

Foto: Márton István

Miklósy Tamás és Gyutai Adrián (Foto: Márton István)

Az év elején merész célt kitűzve, Juhász Dáviddal karöltve akartak indulni a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es kategóriájában, amit azonban nem sikerült megvalósítaniuk, ráadásul a fiatal versenyzővel közös megegyezés után a szakítás mellett döntöttek. Gyutai Adrián személyében azonban egy remek pilótával bővült a Tomracing Motorsport Team. Utóbbi képes volt pótolni a távozó Dávidot? 

Miklósy Tamás: – Mindenképpen le szeretném szögezni, hogy Adrián nem Dávid helyére érkezett, hiszen az év elején egy rövid ideig még csapattársaknak is mondhatták magukat. Dávid távozásával a csapat elvárásai egyértelműen megnőttek Adriánnal szemben, akinek ráadásul azt is be kellett bizonyítania, hogy a 125-ös sikereit követően helyt tud állni új kategóriájában, a Superstock 600-ban. Adrián ezt nemcsak bebizonyította, hanem bőven felül is múlta. Az Alpok-Adria Bajnokságban, amely Közép-, és Kelet-Európa legnívósabb pontvadászata, a második helyen végzett, ezzel egyedüli magyarként kivívta az Albacetében megrendezett gyorsasági motoros Európa-bajnokságon való részvételt, ahol végül pontszerzőként zárt. És akkor még meg sem említettem a fölényesen megnyert magyar bajnokságot. Év elején magam sem számítottam ilyen teljesítményre, ugyanakkor büszkeséggel tölt el, hogy mindezt nálunk érte el.

A szezonnak azonban voltak mélypontjai is…

Miklósy Tamás: – Ez így van. Az ember reméli, hogy elkerüli őt a baj, de idén ez nekünk nem jött össze. Kurucz Ferenc Hungaroringen elszenvedett combcsonttörése mindannyiunkat megviselt. Sajnos a tőle várt dobogós eredmények emiatt elmaradtak, ráadásul az év végén sem sikerült visszatérnie, ami a visszaszokás miatt fontos lett volna. Radák „Radír” János folyamatos pechsorozata sem tartozott az idei év legjobb pillanatai közé, ahogyan Borsay Szabolcsnak is meg kellett olykor-olykor birkóznia a technika ördögével. De nem szeretnék panaszkodni, mert jóból is jutott bőven.

Miklósy Tamás és Borsay Szabolcs

Miklósy Tamás és Borsay Szabolcs

Ez így van, hiszen az előbb említett két „újonc”, Radák „Radír” János és Borsay Szabolcs miatt sem kellett szégyenkeznie…

Miklósy Tamás: – Nem hogy szégyenkeznünk nem kellett, hanem egyenesen büszkék lehettünk rájuk. Több szerencsével Szabolcs nemzetközi mezőnyben is bizonyíthatott volna, illetve Radír immáron kétszeres magyar bajnok lehetne. Szabolcs egyértelműen a legjobbnak bizonyult a Motul Dragbike Kupában, míg Radír szinte az egész szezont bérelt autóval végigversenyezve is második lett a magyar bajnokságban. Biztos vagyok azonban abban, hogy megfelelő technikai feltételek és egy kis szerencse mellett a legjobbak lennének kategóriájukban, amit reményeink szerint 2014-ben, a Tomracing tagjaként be is fognak bizonyítani. Szabolcs ráadásul új motorral vághat majd neki a következő szezonnak.

A régiek közül Kurucz Ferencről már ejtettünk pár szót, ugyanakkor Dér Zoltán és Csutak Péter teljesítményéről még nem beszélt. Ők mivel járultak hozzá a csapat sikeres évéhez?

Miklósy Tamás: – Dér Zoltán az év elején egy versenyhétvége erejéig a Superbike-ban próbált szerencsét, ám beláttuk, neki inkább a Superstock 1000-ben lehet esélye a jó eredményre. Visszatért tehát ebbe a kategóriába, és döntésünk helyességét mi sem bizonyítja jobban, hogy a magyar bajnokságban végül a 4. helyen végzett. Szerencsére őt elkerülték a technikai problémák, nem úgy, mint Csutak Pétert, aki nem is tudta befejezni a szezont. A remélt fejlődése emiatt elmaradt, ám jövőre ismét belevágunk, a lehetőséget megkapja a csapattól. Ferivel kapcsolatban pedig nem tudok jelenleg mit mondani, hiszen az egészségi állapota, valamint a munkája fogja eldönteni, a versenypályán marad-e. Mert abban nincs kétségem, ha folytatja, azt nálunk teszi. És azt se hallgassuk el, hogy a csapatvezetésben egyre nagyobb szerepet kapó Biel Richárd idei négy versenyéből háromszor a dobogón végzett.

Miklósy Tamás, Gyutai Adrián, Biel Richárd és Csutak Péter

Miklósy Tamás, Gyutai Adrián, Biel Richárd és Csutak Péter

Az idén még találkozhatunk valahol a Tomracing Motorsport Team versenyzőivel?

Miklósy Tamás: – Péntektől vasárnapig rendezik a Hungexpo területén az Autó + Motor + Sport Expót, amelyen csapatunk is tiszteletét teszi. Gyutai Adriánnal és motorjával a Hungaroring Sport Zrt. standjánál találkozhatnak a technikai sportok kedvelői, míg csapatunk többi versenyzője a Tomracing Motorsport Team standjánál várja a kiállításra kilátogatókat. Ugyanakkor a csapatnak lesz még egy évzáró bulija, valamint természetesen részt veszünk a MAMS Gyorsasági Szakága által szervezett díjátadón is.